Asiakasuskollisuus kannattaa

Yrittäjän unelma, pitkäaikaiset asiakassuhteet

Asiakasuskollisuus on jokaiselle yrittäjälle ideaalitilanne. Tavoittena on saada aikaan pitkiä, jopa vuosikymmeniä kestäviä asiakassuhteita. Suhteita, joissa vaihdetaan niin bisneskuulumiset, kuin muussakin elämässä tapahtuneet sattumukset. Parhaimmillaan asiakassuhde on molemminpuolisesti täydentävä ja voi muuttua ajan saatossa muuksikin kuin vain liikesuhteeksi. Todennäköisesti jokainen yrittäjä haluaisi kustannustehokkuuden nimissä asiakkaita, joihin ei kuluisi markkinointieuroja, mutta siitä huolimatta he tulisivat, laittaisivat kassan kilisemään ja pitäisivät varastot tyhjinä. Edellä kuvattu on tietysti äärimmäinen esimerkki, mutta lähtökohtaisesti uskollisiin asiakkaisiin pitäisi kiinnittää kunnolla huomiota.

Siltarahan asiakasuskollisuus loistavalla tasolla

Siltarahan tarina on vain reilun kahden vuoden ikäinen, mutta iloksemme voimme todeta rakentaneemme näillä resursseilla todennäköisesti jo jotain sellaista, josta kilpailijamme voivat ainoastaan haaveilla. Kun tarkastellaan viimeisen kahden vuoden ajanjaksoa, on vanhojen asiakkaiden osuus kuukausitasolla nykyään jo 30-50 %:n luokkaa. Olemme erittäin otettuja siitä, että useat vanhat asiakkaamme ovat olleet palveluumme niin tyytyväisiä, että palaavat aina uudelleen, ottaen huomioon  luottopolitiikkamme tiukkuuden: Sallimme ainoastaan yhden avoimen lainan per y-tunnus tai takaaja. Asiakasuskollisuus on selkeä osoitus siitä, että teemme asioita oikein ja meitä suositellaan myös muille yrittäjille. Palvelumme on selkeä, helppo ja ennustettava. Asiakas tietää aina kuukausittaisen lainasumman eikä laskumme sisällä mitään ylimääräisiä kuluja, kuten luotonavausmaksuja tai korkomuutoksia.

Asiakkaan paluu kehittää toimintaa

Kirjoituksen alussa käsiteltiin tilannetta, joka on monen yrittäjän ja yrityksen unelmatilanne. Siltarahalla olemme kuitenkin otettuja uskollisista asiakkaistamme ja se myös kehittää toimintaamme. Asiakkaiden uskollisuus nostaa meidän itse asettamaa rimaa yhä korkeammalle, sillä haluamme palvella asiakkaitamme entistäkin paremmin. Sanotaan, että kehitys loppuu tyytyväiseen ja siksi tarkastelemme itse jatkuvasti kriittisesti toimintamme kehitysmahdollisuuksia. Kirjoittajan omien henkilökohtaisten empiiristen huomoiden kautta voisi sanoa Suomessa vallitsevan osittain toinen mentaliteetti. Uutta asiakasta jahtaa koko organisaatio ja usein hänet palkitaan ruhtinaallisesti. Uskollinen kanta-asiakas maksaa usein kalleinta hintaa käyttämästään hyödykkeestä. Oletko koskaan pohtinut, miten merkitykselliseksi asiakkaksi yrittäjät sinut ajattelevat? Meille olet tärkeä. Jos sinulla on tarve lyhytaikaiseen yritysrahoitukseen, nimenmukaisesti siltarahoitukseen, niin pääset täyttämään Siltarahan Yrityslainahakemuksen tästä. Ps. Mikäli laskurahoitus kiinnostaa enemmän, niin siirryt palveluun kätevästi tästä. Toivottavasti tavataan asiakkuuden merkeissä! [caption id="attachment_1401" align="alignnone" width="300"]Asiakasuskollisuus Kun solmit kaupat uuden asiakkaan kanssa, unohdatko vanhat? Asiakasuskollisuus on tärkeää ja vanhoista asiakkaista kannattaa pitää huolta.[/caption] Seuraa meitä somessa: Facebook Twitter Instagram LinkedIn